čtvrtek 12. června 2014

Kuskusové mini-pizzy

Rozhodla jsem se, že se taky pustím do nějaké FitFam výzvy... tak je tady!


Nevím jestli je můj recept zdravý a ani jestli je vlastně úplně můj. Dělala jsem ho z hlavy a podle vlastní fantazie, ale je dost možné, že už se někdy někde na internetu objevil- přecejenom jsem nevymýšlela žádné zázraky. Jedno ale vím určitě: malinké i roztomilé to je!

POTŘEBUJEME: 
  • 100g kuskusu- ještě neudělaného (asi na 10 placiček)
  • vejce
  • strouhaný sýr
  • sušenou bazalku (neměli jsme doma čerstvou)
  • šunku
  • špenát
  • cherry rajčátka
Postup je poměrně jednoduchý. Kuskus zalijeme horkou vodou a necháme ho na chvíli odstát a nabobtnat. Mezitím si nastrouháme sýr. Do uvařeného kuskusu klepneme vejce, nasypeme sýr a trochu sušené bazalky. Všechno pořádně promícháme a na pečící papír pak ze směsi tvoříme maličké placičky, které dáme péct na 180°C. Asi po 15 minutách plech vytáhneme, dáme na každou mini-pizzu šunku, špenát (já použila mražený, který jsem předtím rozmrazila v hrnci) a cherry rajčátko. Všechno dáme zapéct ještě na 5-10 minut.


A když už jsem se do toho pustila, udělala jsem tyhle mini-pizzy i na sladko, takže se z nich staly mini-koláčky!

POTŘEBUJEME:
  • 100g kuskusu
  • vejce
  • jablko
  • skořici
  • med
  • rozinky
  • mandle krájené na plátky
Postupujeme vlastně skoro stejně. Uvařený kuskus smícháme s vejcem, špetkou skořice, lžičkou medu a zhruba polovinou nastrouhaného jablka. Na plech uděláme placičky a dáme péct. Po 15 minutách ozdobíme placičky nakrájenými plátky jablíčka, posypeme mandlemi a dodáme pár rozinek. Všechno necháme ještě dopéct.


Slané placičky byly úžasně křupavé a sladké byly naopak úplně měkoučké, ale které byly lepší to posoudit nemůžu. To musíte zkusit sami! :-)

Anyna




3 komentáře:

  1. Fajn nápad, vypadá to moc dobře! jinak super blog, právě jsem na něj narazila a dávám k oblíbeným =) Těším se na další inspiraci ;-)
    Lucka
    changelucylife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! Tvůj blog už jsem si tady přidala do sledovaných, protože přesně tak- každá inspirace se hodí :-)))

      Vymazat